Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse av vår webbplats. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används.

Konflikthantering

Konflikt kan t.ex. uppstå från mycket enkla meningsskiljaktigheter till helt olika värderingar och viljor som styr oss. Allt från att kunden/ medarbetaren eller att jag har haft en annan uppfattning om en service/transport/utförande av uppgiften.

Bli en fena på att hantera konflikter samtidigt som du lär känna dig själv bättre.  Kursen i "Konflikthantering" sker i samarbete med Patrik Lovén på Goliat Konsult AB.

Konflikter kan till exemmpel handla om att kunden, din medarbetare, eller du själv har en annan uppfattning om service, transporter elller hur en uppgift ska utföras. Hur hanterar du denna situation? Konflikter kan blossa upp av till synes triviala saker, men de kan också bero på att vi ha olika värderingar och viljor.  Kom med denna spännande resa i hur du hanterar konflikter!

Ur innehållet

• Hur man kommunicerar med kunden/medarbetaren i konfliktsituationer
• Insikter om mig själv, utifrån den tjänst jag utför/använder
• Känna till mina viktigaste behov som styr mig som person
• Kommunicera rakt och klart med människor
• Känna till mina egna konflikthanteringsstilar för att kunna hantera kunder/medarbetare på bästa sätt
• Kunskap om hur konflikter kan uppstå med kunder, uppdragsgivare och medarbetare

Kursavgift

Medlemspris 3 000 kr exkl. moms.
I kursavgiften ingår kursdokumentation, kaffe och lunch. Eventuell resa och logi bokas och betalas av deltagaren. Fakturering sker efter genomförd kurs. 

Denna utbildning sker i samarbete med Transportföretagen som också är ett medlemsförbund inom Svenskt Näringsliv.